Jobb, barn och sjukdomar

Ibland blir barn sjuka. Inget konstigt med det. Tycker väl alla. Men när Ville blir sjuk och hängig blir både jag och Daniel extra oroliga. Vi vet ju inte vad det kan vara…är det hjärtat? är det magen? immunförsvaret? Det är så ursäkta språket .. jävla oroligt och jobbigt att inte veta. Han kanske bara växer och är trött??? Vem vet? Ville är periodvis riktigt trött och då blir oron starkare. Han hade vatten i lungsäcken när vi åkte hem men inga röntgenbilder har blivit tagna. Vår fantastiska barndoktor sa att allt såg kanon bra ut på ultraljudet, men ibland vågar man inte riktigt lita på doktorerna. Men nu hör jag att Ville lever rövare med pappa nere i tv-rummet så man får väl hoppas på att det bara är växttrötthet han har.

Vi var och träffade dagismamman för första gången idag. Hon var riktigt trevlig. Tyvärr kan inte Ville gå hos dagmamman 100% från januari. Jag får väl försöka att lösa det genom att gå ner i tid på jobbet. Får prata med cheferna. Synd att det ska vara så jobbigt att kombinera jobb och barn. Nu får jag skylla mig själv att jag har 17 mil t/r till jobbet varje dag. Men varför ska jag lämna ett jobb som jag tycker om? 
                                                                                     








                 

Kommentarer
Postat av: AnnaPyttiPanna

Hallå på er allihop. Vad kul att Ville fått en egen blogg. Och stor har han han ju blitt åxå, och lik pappa, den ongen kan han aldrig svära sig fri från hehe. Jag tror jag ska neråt Tranås i oktober, tänkte nog ta enheldag och svänga ner till er då, om det skulle gå för sig? Jag måste få snufsa lite på Pyret, och kolla om han fått några klämvänliga veck på låren än (Findus du vet vad jag menar hehe) och så kunde det ju vara kul att prata med hans föräldrar en stund åxå. Kram på er hela familjen från oss i Norrköping.

2009-08-22 @ 07:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0