Det har gått över 4 år! Oj!

Vad mycket det har hänt. Livet har rullat på och livet går framåt och bakåt.
Ville fyllde 8 år den 23 nov.
2a klass på särskolan.
I alla fall tror vi det.
Rörigt med Villes utbildning. Inga utbildade lärare, olika klasser hela tiden, många nya elever som kommer och går.
Nu är det ny rektor så vi hoppas på att det kommer lösa sig.
Men vi vet fortfarande inte om han går särskola eller träningsskola.
Om Ville bara kunde vara lika duktig med bokstäver som med att hitta skitfilmer på Youtube skulle vi vara lyckliga.
 
Under de år jag inte skrivit har så mycket hänt.
Vi har bråkat med dagis för att de inte har gjort vad de skulle för vår kille, vi har haft fallolyckor som tog mig till helvetet och tillbaka. Ville klarade sig! Vi har försökt att få en struktur i vår tillvaro men med två syskon som slåss konstant hela tiden har energin börjat tryta. Renoveringen av vårt 2a hus börjar fallera.
Men!
Livet leker ju faktiskt också. Ville har börjat prata, han är otrolig på tecken och det bästa...han har en helt sjuk humor !    :) :)
Utan den killen och vår trollunge Molly hade inte livet varit jättemycket att hurra för.
 
I sommras fick jag en knäpp i huvudet och "tvingade" hela familjen att ta den 1a och nyinköpta oprövade husbilen till Italien! 
Det regnade ju i Sverige och Danmark så vad skulle vi göra? :) 
Det var helt fantastiskt! Barnen skötte sig perfekt (njaaaa nu ljög jag lite) men det var en helt otrolig resa.
Vi bönade ner till Gardasjön på 2 dygn. Sov vid ett litet caffé i Tyskland och fortsatte sen till Gardasjön.
Jag och Daniel var ganska sams :)
Inga stora gräl i alla fall.
Att kunna laga mat i sin husbil eller sitta i den varma kvällsnatten och dricka vin är livet. Så mycket bättre än hotell.
Både jag, Daniel och ungarna har hittat ett riktigt bra sätt att åka med ungarna.
Flygplatser och stress har aldrig varit bra för barnen. De har varit duktiga men att kunna stanna när man vill för mat, kissa, vila och kolla på fina platser är guld värt. Hade ni frågat mig för 2 år sedan om jag kunnat tänka mig husbil hade jag skrattat så tårarna trilla men jag har ändrat mig. Svinkul ju!
Vi är inga "stanna på en plats i 2 veckor"typer. Ca 3 dagar sen är jag och Daniel rastlösa. Det blev Gardasjön 3 dagar, Grado 1a camping 1 dygn och 2a camping 5 dygn. 13 dagar med resa.
Så kul.
Nästa år blir det Kroatien, billigare, sen åka hem genom Italien. Blir nog 3 veckor.
Tjo hooo...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0